اخبار

خداحافظی با ۷۰ درصد ماشین‌آلات صحافی استان تهران

139206271049533071183714

اعضای صنف صحافی استان تهران به عنوان قدیمی‌ترین صنف، در حالی این صنعت را سرپا نگه داشته‌اند که همچنان با ماشین‌آلات از رده خارج شده‌ کار می‌کنند و هزینه خرید تجهیزات جدید نیز سرسام‌آور است.

اتحادیه صحافان استان تهران دارای ۱۴ رشته است، اظهار کرد: سری‌سازی کتاب، جعبه‌ساز، پاکت‌ساز، دفترساز، آلبوم‌ساز، زونکن‌ساز، یادداشت‌ساز، پلاستیک، کارتن‌سازی و … ازجمله این رسته‌ها به شمار می‌روند که همگی این رسته‌های زیرنظر اتحادیه صحافان استان تهران فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت صنف صحافان به قبل و بعد از چاپ تقسیم می‌شود و قبل از چاپ مربوط به لیتوگرافی است و بعد از چاپ مربوط به فعالیت صنف صحافان است و متأسفانه این صنف با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و ماشین‌آلاتشان قدیمی است و تداخلی بین ناشران و چاپخانه‌داران ایجاد شده، چراکه چاپخانه‌داران نیز اقدام به صحافی کتاب می‌کنند.

غفاری رهبر با انتقاد از بی‌ثباتی مواد اولیه صنعت صحافی بیان کرد: این بی‌ثباتی به مسئله ارز برمی‌گردد و حتی در زمینه ظرفیت کارگری نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم، به طوری که با افزایش تورم حقوق و مزایای کارگران صنف صحافی کفاف هزینه آنان را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: مسائل متعدد صنف صحافان به بی‌ثباتی اقتصادی بازمی‌گردد و صحافان علاوه بر مشکلات اقتصادی با مسائل مربوط به بیمه نیز مواجه شده‌اند، به طوری که سازمان تأمین اجتماعی تنها ۲۰ درصد حق بیمه‌ صحافان را پذیرفته و ۸۰ درصد مابقی باید از سوی کارگران صحافی پرداخت شود.

منبع:چاپ و تبلیغات آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *