مقالات

هولوگرام چیست؟

تکنولوژی هولوگرام

در پاسخ به سؤال هولوگرام چیست؟ می‌توان گفت این پدیده جذاب، یک فناوری فوق‌العاده است که به عنوان سپری در برابر جعل عمل می‌کند و اطمینان می‌دهد که محصولات شما تحت هیچ شرایطی جعل نمی‌شوند. هولوگرام حاوی ویژگی‌های امنیتی مانند تصاویر هولوگرافیک، متن میکرو، تصاویر مخفی و سایر ویژگی‌های امنیتی پیشرفته است که به عنوان یک راه حل ضدجعل و ضدتکثیر در صنایع گوناگون کاربرد دارد.

انواع هولوگرام‎‌‌ها دارای سطوح امنیتی مختلفی هستند که هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای محافظت از برند خود در برابر هرگونه تکثیر غیرمجاز، یکی از آنها را انتخاب کنید؛ با این وجود بهترین هولوگرام امنیتی برای کسب و کار شما، کاملاً به نیازهای منحصر به فرد و استفاده مورد نظرتان متکی خواهد بود.

شرکت‌ها باید به طراحی بصری هولوگرام‌ها نیز توجه کنند. این برچسب‌ها را می‌توان با لوگوی برند شرکت، نام شرکت، بسته بندی محصول و سایر عناصر ترکیب کرد و درنهایت یک تصویر کاملاً منحصر به فرد و خیره کننده را به دست آورد که با ویژگی‌های محصول شما مطابقت داشته باشد.

چه چیزی هولوگرام را به صنعت مرتبط می‌کند؟

آیا می ‌دانستید که امروزه جعل به یک مشکل رایج در بسیاری از صنایع تبدیل شده است؟ به همین دلیل برای کسب‌ و کارهایی مانند شما، بسیار مهم است که به دنبال اقدامات پیشگیرانه‌ای برای محافظت از محصولات و شهرت برند خود باشند. هولوگرام به عنوان یک راه‌حل مؤثر ضد جعل به صنایع گوناگون کمک می‌کند که اصالت و شهرت محصولاتشان را نزد مشتریان حفظ کنند.

پیشرفت‌های انجام شده در فناوری هولوگرام نیز باعث شده تا در حال حاضر صنایع بیشتری از آنها بهره ببرند. این برچسب‌ها تقریباً در همه انواع صنایع به منظور ارتقاء امنیت و سطح رضایت مشتریان کاربرد دارند. در عین حال می‌توانند جذابیت بیشتری را به بسته بندی فعلی شما بیافزایند و نفوذ برند را افزایش دهند.

کدام صنایع از برچسب‌های امنیتی هولوگرافیک استفاده می‌کنند؟

در حال حاضر، اکثر شرکت‌هایی که دارای مقیاس مشخصی از چشم انداز توسعه در صنعت خود هستند؛ از این برچسب‌های ضد جعل بر روی محصولات خود استفاده می‌کنند؛ چرا که اطمینان از کیفیت محصول و حفظ شهرت برند، یک انتخاب اجتناب ناپذیر برای توسعه هر برندی در صنعت است. هولوگرام‌ راهی مؤثر برای شرکت‌ها جهت محافظت از برندهایشان است.

امروزه عادت حفاظت از برند در همه صنایع شکل گرفته است. از سوی دیگر فناوری و شکل این برچسب‌ها نیز هر روز بیشتر شخصی و کاربردی می‌شود. بعلاوه؛ یک برچسب جذاب هولوگرام حتی روی زیبایی بسته بندی محصول نیز اثر گذاشته و در نتیجه قدرت بازاریابی شما را افزایش می‌دهد اما چه نوع صنایعی از این برچسب امنیتی هولوگرام استفاده می‌کنند:

  • صنایع دارویی، محصولات بهداشتی، محصولات غذایی، محصولات مادر و کودک؛
  • قطعات خودرو، قطعات الکترونیکی، سخت افزار، لوازم برقی؛
  • لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقبت از پوست، محصولات مراقبت شخصی؛
  • جواهرات، محصولات اورجینال و لوکس؛
  • محصولات انتشاراتی فرهنگی، محصولات دیجیتالی، نرم افزارها؛
  • محصولات کشاورزی ویژه و غیره

صنایع مرتبط که در بالا ذکر شد، در حال حاضر بیشترین استفاده را از برچسب‌های هولوگرام امنیتی دارند. لازم به ذکر است که هر چه کاربرد هولوگرام‌ در صنایع بیشتر می‌شود؛ ایمنی مصرف کنندگان نیز در تمام جنبه‌های زندگی افزایش می‌یابد و همچنین به مردم درک جدیدی از فناوری‌های امنیتی می‌دهد تا محصولات اصل را از تقلبی تشخیص دهند.

برچسب هولوگرام چیست؟

برچسب هولوگرام درواقع یک برچسب دو یا سه بعدی امنیتی است که با استفاده از تجهیزات خاصی همچون دستگاه لیزر پیشرفته ساخته شده است و برای امنیت محصولات بر روی بسته بندی آنها چسبانده می‌شود. البته همانطور که پیشتر گفتیم، امروزه انواع مختلفی از هولوگرام های ماتریس نقطه ای، میکروتکست و … نیز در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد. هنگامی که به این برچسب‌های رنگی و بسیار درخشان نگاه می‌کنید؛ ممکن است تصاویر یا حروف مختلفی را در زاویه‌های گوناگون آن مشاهده نمایید که همین ویژگی به جذابیت این برچسب‌ها بیشتر افزوده است.

همچنین این نوع لیبل‌ها غیرقابل تکثیر و همینطور غیرقابل دستکاری هستند. بنابراین در صورتی که فردی قصد جعل یا خرابکاری داشته باشد؛ به سادگی توسط مراجع ذیربط یا حتی مشتریان تشخیص داده می‌شود.

کاربرد برچسب هولوگرام در صنعت

می‌توان گفت هولوگرام به یک جزء مهم بسته بندی در بسیاری از صنایع تبدیل شده است. هولوگرام‌های مجموعه  دنیای نو در اندازه‌ها، رنگ‌ها و ویژگی‌های مختلفی ارائه می‌شوند که این کاربردها را برای صنایع مختلف دارند:

. جلوگیری از فروش محصول تقلبی

هولوگرام‌های امنیتی بهترین شیوه برای جلوگیری از فروش محصولات تقلبی هستند. درواقع ویژگی‌های امنیتی موجود در این لیبل‌ها هرگونه اسکن یا کپی برداری از آنها را غیر ممکن ساخته است. این برچسب‌ها همچنین به عنوان مهر و موم‌های مشهود در باز شدن بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعلاوه ویژگی‌های امنیتی بکار رفته در ساخت لیبل‌ها براساس نیازهای خاص هر صنعت قابل تغییر است.

. ردیابی محصولات در زنجیره تأمین

ردیابی کالا یک وظیفه مهم برای مدیریت زنجیره تأمین در صنایع گوناگون است و برای تعیین موقعیت محصول در این زنجیره لازم است. هولوگرام‌های امنیتی که با کدهای QR دیجیتال طراحی شده‌ اند؛ برای پیاده سازی راه حل‌های زنجیره تأمین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع برچسب‌ها به سازندگان و همینطور سایر ذینفعان کمک می‌کند که در مورد ایمنی محصول تا زمان رسیدن آن به دست مصرف کننده اطمینان حاصل کنند.

. جلوگیری از دستکاری

برخی از هولوگرام‌ها به سفارش مشتریان با جوهرهای خاصی چاپ می‌شوند که دستکاری آنها به شدت مشهود و قابل تشخیص است؛ بنابراین به هیچ عنوان اجازه دستکاری در کالاها را به افراد سودجو نمی‌دهند.

. افزایش زیبایی محصول

هولوگرام‎ها تنها وظیفه محافظت از اصالت محصولات را برعهده ندارند؛ بلکه به افزایش جذابیت یک محصول برای مشتریان نیز کمک می‌کنند. از آنجایی که همه صنایع باید به فکر راه‌هایی برای بازاریابی مؤثر باشن؛ می‌توانند با کمک ظاهر درخشان این برچسب‌ها بسته بندی محصولات خود را حرفه‌ای‌تر کنند. افزایش جذابیت بصری محصول به آن هویت منحصر به فردی بخشیده و باعث جلب توجه مشتری در فروشگاه‌ها می‌شود.

. احراز هویت فوری محصول

لیبل‌هایی که قابل اسکن هستند به احراز هویت فوری محصول کمک می‌کنند. جزو جذاب ترین هولوگرام‌ها در صنایع حساس هستند. از این لیبل‌ها در صنایع مختلفی همچون داروسازی استفاده می‌شود. به کمک آنها می‌توان در زمان بسیار کمی از اصالت یک محصول مطمئن شد. این ویژگی باعث ایجاد حس اطمینان برای مصرف کننده نهایی شده و اصالت برند شما را نزد مشتریان تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *