اخبار

آینده تبلیغات دیجیتال محیطی در سال ۲۰۲۴

شرکت تبلیغاتی Hivestack اخیرا با توجه به روندها و پیش‌بینی‌های تبلیغات دیجیتال محیطی، ۵ دلیل برای افزایش استفاده از این تبلیغات را در کمپین‌های ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است.
هرچند که در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی، تبلیغات دیجیتال محیطی تا حدی جدید یا حتی مهجور به نظر می‌رسند، اما واقعیت این است که تبلیغات محیطی دیجیتال نه تنها در مواجهه با چالش‌های تبلیغاتی منعطف و چابک‌ترند، بلکه با تغییرات نوآورانه و فناورانه هم سازگارتراند. در نتیجه به نظر می‌رسد که ۲۰۲۴ سالی است که این دسته از تبلیغات بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار خواهند گرفت. در ادامه به قابلیت‌هایی اشاره خواهیم کرد که در سال پیش‌رو می‌توانند تبلیغات محیطی دیجیتال را به یک ستاره تبدیل کنند.
یکپارچه‌سازی تمام کانال‌ها
براساس آمارها، آن دسته از برندهایی که تبلیغات ۳۶۰ درجه اجرا می‌کنند، ۸۹ درصد بیشتر از سایرین مشتریان قادر به حفظ مشتریان خود هستند و این استراتژی تبلیغاتی در حقیقت فضای یک‌پارچه‌تری را برای داستان‌سرایی و مارکتینگ در اختیار برندها قرار می‌دهد.
در چنین شرایطی تبلیغات دیجیتال محیطی می‌توانند برای برندها یک فرصت عالی و منحصر به فرد باشد که برندها با ادغام و استفاده از ظرفیت منعطف آن در استراتژی مارکتینگی خود تبلیغات ۳۶۰ درجه و یکپارچه اجرا کنند و با این کار با افزایش وفاداری مشتریان، تا بیش از ۳۰ درصد درآمد خود را افزایش دهند.
ترکیب با هوش مصنوعی
قابل انکار نیست که هوش مصنوعی امسال در همه عرصه‌ها مخصوصا تبلیغات خوش‌درخشید و عجیب هم نیست اگر بگوییم یکی از اصلی‌ترین ترندهای ۲۰۲۴ در تبلیغات در هر حوزه‌ای بدون شک، هوش مصنوعی است. اما چطور می‌توان از هوش مصنوعی در تبلیغات دیجیتال محیطی استفاده کرد؟ طراحی بصری و گرافیک دیزاین، یکی از اولین موارد استفاده از هوش مصنوعی برای DOOH است و به طور حتم تولید محتوای بصری خلاقانه و پویا برای این دسته از تبلیغات را بهبود خواهد بخشید.
افزایش بهره‌وری و خلاقیت در بازاریابان نیز از دیگر تاثیرات پررنگ شدن هوش مصنوعی در این مدل از تبلیغات است.
تنوع، تعامل و پویایی
ویژگی ذاتی بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتال، پویا و تعاملی بودن آنهاست و استفاده از آنها به برند فرصت‌های جدیدی را برای تعامل و درگیر کردن مخاطب می‌دهد و می‌توانند به تجربیاتی کامل از استفاده تمام عیار از فناوری در تبلیغات تبدیل شوند. بیلبوردهای دیجیتال اضافه کردن قابلیت‌هایی مانند استفاده از QR، اتصال بلوتوث، استفاده از AR و … را به تبلیغات محیطی ممکن می‌کنند و با ایجاد امکان تعامل، بین مخاطب و برند پل می‌سازند.
پایداری محیط زیستی
موضوع محیط‌زیست امروزه تقریبا در تمام عرصه‌ها یک موضوع جدی است و این مسئله در رابطه با صنعت تبلیغات نیز صدق می‌کند و صنعت تبلیغات جهان در حال تلاش برای راهکارهای پایدار محیط‌زیستی است. در چنین شرایطی استفاده از تبلیغات دیجیتال محیطی که هرچند وقت یک بار مانند بیلبوردهای محیطی به طور کامل تغییر نمی‌کنند و دور ریخته نمی‌شوند، قطعا در سال ۲۰۲۴ جدی‌تر گرفته خواهند شد.
مقیاس و دقت
در حوزه تبلیغات محیطی دیجیتال سال ۲۰۲۴ روندی جدید را به همراه خواهد آورد که شیوه مجریان کمپین‌ها را در دستیابی به اهداف خود را تغییر اساسی خواهد داد و مارکترها راه‌های نوآورانه‌ای را برای دسترسی به مخاطبان گسترده و ارسال پیام‌های هدفمند امتحان می‌کنند.
از سوی دیگر پیشرفت‌ در الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به بازاریابان امکان تجزیه و تحلیل میزان عظیمی از داده‌ها را به منظور ایجاد تجربیات شخصی‌سازی‌شده برای مخاطبان گسترده می‌دهد.
منبع: dmboard

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *