مقالات

برای جذب مشتری در اینستاگرام تبلیغ کنید

شاید یکی از دم‌دستی‌ترین جواب‌ها به سوال «چگونه مشتری جذب کنیم؟»، تبلیغات باشد. پس باید روش های تبلیغ برای جذب مشتری را بدانید. 1ـ می‌توانید با همکاری دیگر پیج‌ها، برندتان را تبلیغ کنید .2ـ از کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید. 3ـ ویدئوهایی تولید کنید که قابلیت اشتراک‌گذاری و ویروسی‌شدن را داشته باشند. 4ـ مشتری‌ها را به تولید محتوا (User Generated Content) تشویق کنید. 5ـ می‌توانید از تبلیغات به ‌ازای کلیک استفاده کرده تا به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید. 6ـ کلید واژه‌هایی را به کار ببرید که مربوط به مخاطب هدفتان باشد. 7ـ کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را پیگیری و بررسی کنید تا استراتژی‌هایتان را بهبود ببخشید. 8ـ در صورت نیاز، با یک شرکت بازاریابی حرفه‌ای یا آژانس تبلیغاتی همکاری کنید. 9ـ محصولتان را از طریق اینفلوئنسرها به مشتری‌ها بشناسانید.
اینفلوئنسرها افرادی هستند که به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی دارند. اگر شما اینفلوئنسری را انتخاب کنید که مخاطبش گروه هدف شما باشد، می‌توانید با دسترسی به این مشتریان بالقوه، جذب مشتری فراوان را عملی کنید. همکاری با اینفلوئنسرها و برندها یکی از موثرترین روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر است.
این نمونه را ببینید. کاملیا رودنشین (اینفلوئنسر) برای پروموت کردن یک محصول با برند مای لیدی همکاری کرده است.

شبکه‌سازی کنید
در رویدادهای شبکه‌سازی و سخنرانی‌ها و کارگاه‌های مرتبط با صنعت کسب ‌وکارتان شرکت کنید تا بتوانید با افراد و برندهای دیگر ارتباط بگیرید. حواستان باشد که به جای پرسیدن سوال «منفعتش برای من چیست؟» از خودتان در زمان شبکه‌سازی بپرسید: «چطور می‌توانم به دیگران کمک کنم؟» یک شبکه‌سازی خوب می‌تواند فرصت‌هایی را جلوی شما بگذارد که فکرش را هم نمی‌کردید؛ فرصت‌هایی که جذب مشتری فراوان را برای شما به دنبال خواهد داشت.

با مشتری‌های قدیمی دیداری تازه کنید
مشتریان قدیمی که مدتی است سراغی از شما نگرفته‌اند می‌توانند به نقطه آغاز دیگری برای جذب مشتری تبدیل شوند. هر چند وقت یک بار، اطلاعات مشتریان قبلی‌تان را بیرون بیاورید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.
برای جذب مشتری، می‌توانید به آن‌ها به‌عنوان مشتری‌های قدیمی، پیشنهادی ویژه (تخفیف، جایزه و…) بدهید. اینکه آن‌ها را به خاطر داشته‌اید، برایشان ارزشمند خواهد بود.
حوزه تخصص‌تان را ارتقا دهید
اینکه شما علاوه بر خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، کارهای دیگری هم بلد باشید، گروه جدیدی از مشتریان را به برند شما جذب می‌کند. در سخنرانی‌های مربوط به صنعت‌تان و وبینارها به‌ عنوان سخنران شرکت کنید. با این کار دیده می‌شوید و می‌توانید جذب مشتری کنید.
از بازخوردها به نفع خودتان استفاده کنید
بازخوردهایی که مشتری‌ها در فضاهای مختلف (آنلاین و آفلاین) به شما و کسب وکار شما می‌دهند، به شما می‌گوید که مشتری به دنبال چه چیزی است. بنابراین توجه ویژه‌ای به این بازخوردها داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ها برای جمع‌آوری این بازخوردها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. این فضاها هم بیشتر در دسترس مردم قرار دارد و هم فضایی است که در آن راحت‌تر می‌توانند نظرشان را بیان کنند.

خودتان اسپانسر دیگران شوید!
حمایت مالی از دیگر برندها یا رویدادها، تأثیر زیادی روی شناخته‌شدن برند شما دارد. به علاوه، حمایت از کسب ‌وکارها و رویدادها (به‌ خصوص کسب ‌وکارهای کوچک و نو پا) تصویر عمومی بهتری از برند شما می‌سازد و اعتماد مشتریان بالقوه شما را جلب می‌کند.

مخاطب‌ها را به انجام کاری دعوت کنید (Call To Action)
انجام این کار در شبکه‌های اجتماعی نتایج درخشانی را برای کسب ‌وکار شما در پی خواهد داشت. هرکاری که مخاطب را ترغیب کند کنشی انجام دهد، نرخ مشارکت پیج شما را افزایش می‌دهد. افزایش نرخ مشارکت به معنای فالوور بیشتر و فالوور بیشتر به معنای مشتری بیشتر است.
شما می‌توانید کال‌تو‌اکشن را در قالب درخواست از مخاطب برای ورود به یک لینک در استوری یا ترغیب آن‌ها به کامنت گذاشتن زیر پست‌هایتان طراحی کنید.

مراقب مشتری‌هایتان باشید
شاید فکر کنید سخت‌ترین کار، جذب مشتری است. اما باید بدانید نگه داشتن مشتری در بلندمدت هم کار سخت‌تری است، هم ارزش بیشتری دارد؛ چرا که سودی همیشگی را برای شما به دنبال دارد.
پس سعی کنید به پیام‌های مشتریان به‌ سرعت جواب بدهید و برای برطرف ‌کردن نیازهای او، تمام تلاشتان را به کار بگیرید.
از شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را برای جذب مشتری ببرید. شما می‌توانید برای جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام و همچنین ابزارهایی مانند ایمیل و پیامک استفاده کنید. (بهتر است در بیش از ۳ شبکه اجتماعی فعال نباشید)
تبلیغات بازدیدی به این صورت است که تبلیغات شما از سوی پیج‌های دیگر و اینفلوئنسرها منتشر می‌شود و تنها به‌اندازه بازدید تبلیغ شما در این رسانه‌ها ملزم به پرداخت خواهید بود. در تبلیغات تعرفه‌ای نیز محتوای شما یا توسط خودتان یا توسط اینفلوئنسر تولید و در پیج اینفلوئنسر منتشر می‌شود. در ازای این خدمت، شما تعرفه‌ مشخصی را پرداخت خواهید کرد.

منابع:
Forbes | Linkedin | U.S. Small Business Administration

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *