مقالات

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم

هیچ شکی نیست که همه ما دوست داریم ویدئوهای ضبط‌شده خانگی‌مان را با دوستان و خانواده‌ خود به اشتراک بگذاریم. بسته به حجم و تعداد این فایل‌ها، شما نیاز خواهید داشت که آن‌ها را از طریق یک پلتفرم برای شخص مورد نظر خود ارسال کنید. برای مثال، جیمیل یکی از راه‌هایی است که فقط اجازه فرستادن حداکثر ۲۵ مگابایت در هر بار را به شما می‌دهد.
اما اگر شما نیاز به ارسال فایل‌های حجیم دارید، راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که ما در اینجا سعی کرده‌ایم برخی از بهترین‌های آن‌ها را برای شما معرفی کنیم.

استفاده از یک سرویس اختصاصی

این روزها سرویس‌های انتقال فایل جدیدی در حال ظهور هستند که مبتنی بر مرورگر بوده و دارای تکنولوژی اختصاصی برای افزایش سرعت آپلود فایل‌های حجیم هستند Masv، یکی از این سرویس‌هاست و برای انتقال فایل‌های با حجم بالا (۲۰ گیگابایت و بیشتر) از طریق فضای ابری ساخته شده است.

استفاده از فشرده‌سازی فایل

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انتقال فایل‌های حجیم، استفاده از نرم‌افزارهای فشرده‌سازی مثل برنامه 7-ZIP است. این روش، به‌ویژه برای زمانی که چندین فایل بزرگ دارید مناسب است. شما این فایل‌ها را در یک پوشه قرار می‌دهید و همه آن‌ها را یک کلیک ساده فشرده‌سازی می‌کنید. به عنوان یک قانون، به خاطر داشته باشید که فایل حجیم‌تر سریع‌تر از پوشه‌ای که شامل فایل‌هایی با حجم کم اما با همان اندازه است، منتقل خواهد شد.
7-Zip برای ویندوز، مک، لینوکس قابل دسترس است و می‌تواند فایل‌ها را به فرمت معمولی ZIP یا فرمت نسبتا کارآمدتر7-ZIP فشرده‌سازی کند. اکثر سیستم‌عامل‌ها می‌توانند فایل‌های ZIP را بدون نیاز به نرم‌افزار اضافی باز کنند. 7-ZIP همچنین اجازه گذاشتن پسورد برای محافظت از فایل‌ها را می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را با امنیت کامل به ‌اشتراک بگذارید. فقط به یاد داشته باشید که آپلود فایل‌های خیلی حجیم با این روش می‌تواند کمی زمان‌بر باشد.

انتقال محتوای یک هارد دیسک اکسترنال ۲۰ ترابایتی

سریع‌ترین راه برای انتقال تعداد زیادی فایل حجیم، نه از طریق اینترنت، بلکه با استفاده از یک هارد دیسک و یک سرویس Courier است. همه تامین‌کنندگان بزرگ فضای ابری (مایکروسافت، گوگل و آمازون) توانایی انتقال حجم بزرگی از داده‌های درایوهای هارد دیسک را دارند.
حتما به خاطر داشته باشید که یک کپی از فایل‌های خود را نگه دارید و هارد دیسک خود را رمزگذاری کنید.

گوگل درایو

گرچه شما با جیمیل تنها می‌توانید حداکثر تا ۲۵ مگابایت فایل بفرستید، اما اگر حجم فایل‌ها زیاد باشد، گوگل این انتخاب را در اختیار شما قرار می‌دهد که آن‌ها را در گوگل درایو قرار دهید و لینک ‌اشتراک‌گذاری آن را برای دیگران ارسال کنید. کاربران جیمیل می‌توانند فایل‌ها و فولدرهای تا ۱۰ گیگابایت را به اشتراک بگذارند.
از آنجاییکه این سرویس گوگل، ۱۵ گیگابایت حافظه رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد، شما می‌توانید به تناوب، فایل‌های حجیم را به‌طور رایگان (با فرض پاک کردن و تکرار پروسه ارسال) به اشتراک بگذارید.
گوگل همچنین به شما این اجازه می‌دهد تا انتخاب کنید لینک اشتراک‌گذاری، برای همه قابل دسترس باشد یا فقط برای کسانی که لینک را برایشان ایمیل می‌کنید.

مدیافایر

مدیافایر یکی دیگر از راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم است. شما با ایجاد یک اکانت رایگان در این سایت، به ۱۰ گیگابایت حافظه دسترسی خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید حساب‌های کاربری توییتر و فیس‌بوک خود را به آن وصل کنید، اپلیکیشن موبایلی آن را نصب نمائید و با دعوت دوستان‌تان، تا ۴۰ گیگابایت حافظه جایزه بگیرید. شما می‌توانید فایل‌ها را مستقیما از رایانه یا وب در مدیافایر آپلود کنید و با ایجاد یک لینک برای آن، به دیگران اجازه دهید تا فایل‌های شما را از این سایت دانلود کنند.

Send Anywhere

Send Anywhere برای هر پلتفرمی که فکرش را بکنید قابل دسترس است و با آن می‌توانید فایل‌های تا ۱۰ گیگابایت را به طور رایگان ارسال کنید. این سرویس ‌اشتراک‌گذاری، به اشکال مختلفی قابل دسترس است، از جمله به صورت یک اپلیکیشن وب در آدرس https://send-anywhere.com، به صورت یک افزونه مرورگر برای کروم، به شکل یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و آی‌اواس و به صورت نرم‌افزار قابل‌دانلود برای ویندوز و مک. ضمن اینکه نسخه‌هایی برای لینوکس و آمازون کیندل و پلاگین‌هایی برای وردپرس و Outlook نیز دارد.
این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های تا ۱۰ گیگابایت را به اشتراک بگذارید، اما نرم‌افزار دسکتاپی آن با اشتراک ماهانه ۵.۹۹ دلار، از فایل‌های تا ۱ ترابایت هم پشتیبانی می‌کند.

دراپ‌باکس

شما با ثبت‌نام در این سرویس حافظه می‌توانید هر فایلی که به \,ai دراپ‌باکس‌تان انتقال می‌یابد را با استفاده از یک لینک وب با دیگران به اشتراک بگذارید. برخی از سیستم‌عامل‌ها به شما اجازه می‌دهند تا این کار را با راست‌کلیک ساده انجام دهید. در مابقی آن‌ها، شما ممکن است نیاز به وارد شدن به سایت و کلیک بر روی گزینه «اشتراک‌گذاری» داشته باشید. ویژگی مهم این سرویس آن است که فردی که شما لینک دانلود را برای او فرستاده‌اید حتما نیاز ندارد که کاربر دارپ‌باکس باشد، بلکه به راحتی می‌تواند فایل‌ها را از سایت دانلود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *