اخبار

گمرکات کرمانشاه بیشترین سهم صادرات به عراق را در اختیار دارد

در ۹ ماهه سال جاری میزان پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۶۶ دلار کالای صادراتی به وزن ۱۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۴۷۲ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است که گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۲ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ۱۱۲ هزار و ۹۰۶ دلار به وزن ۵ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۱۰۱ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.
از میزان صادرات زمینی کالا در ۹ ماهه سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.
در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۷۴۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۰۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۱۱ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۶۰۹ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۱۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۸۵ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.
سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۵۷۸ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۰۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۱ تن می باشد.
سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۲۷۱ میلیون و ۷۰ هزار و ۳۴۶ دلار به وزن ۴۹۶ هزار و ۶۱۲ تن و ۳۰ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۲۳۸ دلار به وزن ۲۲۱ هزار و ۳۲۲ تن می باشد.
عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و…. می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *