اخبار

آموزش نیروی متخصص اپراتور دغدغه اتحادیه چاپخانه داران

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در حاشیه برگزاری «دوره آموزشی اپراتوری ماشین آلات چاپ افست اسپید مستر» گفت: آموزش حلقه مفقودۀ صنعت چاپ است که متاسفانه تاکنون مورد بی مهری قرار گرفته بود. اتحادیه چاپخانه داران تهران همواره تلاش داشته است تا به منظور ارتقای نیروهای متخصص در این صنعت معظم کلاس ها و دوره های آموزشی متعدد و متنوعی را برگزار کند.

وی در این راستا آموزش نیروی متخصص اپراتور را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: بسیاری از چاپخانه داران در این بخش با مشکلات جدی روبه رو شده اند. از سوی دیگر اپراتورانی که سابقه چندین ساله دارند به دلیل عدم آموزش صحیح، کار با دستگاه های جدید برایشان سخت است چراکه آموزش آنها به صورت سنتی بوده است و با علم روز و نرم افزارهای جدید آشنایی ندارد.

ما هیچ گاه فکر نکردیم که اتحادیه تنها به تهران تعلق دارد چراکه چاپ از آن همه کشور است و تنها صنعتی است که در ارتباط مستقیم با تمام صنایع دیگر قرار دارد؛ از این رو همواره تلاش داشته ایم که در برگزاری دوره های آموزشی پیشقدم باشیم.

دوره آموزشی اپراتوری ماشین آلات چاپ افست اسپید مستر در ابتدا قرار بود با حضور ۱۵ دانشجو برگزار شود اما به دلیل استقبال خوب مخاطبان تعداد ۲۴ دانشجو در این جلسه حضور یافتند. همزمان با این کلاس یک دوره عملی نیز در چاپخانه ایماژ با تدریس جناب قریشی برگزار شد. امیدوارم دانشجویانی که در این دوره ها شرکت می کنند بتوانند نهایت استفاده را از دانش استادان گرانقدر ببرند که به رغم تمام مشغله ها قبول زحمت کرده و برای امر خطیر و مهم آموزش پیش قدم شده اند. ان شاءالله به زودی شاهد این باشیم که شرکت کنندگان در این دوره ها تبدیل به مدیران موفق چاپخانه ها شوند.

منبع: چاپ و نشر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *