اخبار

انستیتو چاپ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شد

1401080113383035126293234

دکتر علیرضا رهایی با اشاره به بخش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی این دانشگاه گفت : این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده و ۲۰ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی است و از ابتدا جهت گیری و هدف این دانشگاه در راه اندازی و ایجاد رشته‌ها، توجه به نیازهای خاص کشوربوده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز امیدواری کرد که در سایه وزارت ارشاد فعالیت های مستمر در این انستیتو دنبال شود گفت: ما آمادگی داریم نیازهای صنعت چاپ، موضوعات مربوط به این انستیتو دنبال شود و تا حد امکان نیازهای مرتبط با صنعت چاپ مرتفع شود.

دانش‌بنیان‌های صنعت چاپ‌ متمرکز و تقویت می‌شوند

دکتر سعید پورمهدیان رئیس انستیتو چاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در اولین نشست هیات امنای انستیتو چاپ دانشگاه ایجاد گرایش‌های چاپ و صنایع وابسته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا و حرکت برای ایجاد یک رشته بین رشته‌ای در حوزه چاپ، تاسیس مرکز پژوهش و فناوری مجهز با آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی به منظور پژوهش و فناوری در موضوعات مرتبط با حوزه چاپ را از اهداف انستیتو چاپ دانست.

وی خاطر نشان کرد: این انستیتو با هدف توسعه آموزش، پژوهش و فناوری در زمینه چاپ و صنایع وابسته با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شده است.

رئیس انستیتو چاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر گسترش پژوهش و آموزش‌های مرتبط با چاپ و صنایع وابسته و ارتقای سطح کمّی و کیفی آن، تامین تخصص‌های لازم برای توسعه و کاربرد فناوری چاپ و صنایع وابسته در کشور، تثبیت و ارتقای موقعیت علمی و فناوری کشور در زمینه فناوری چاپ و صنایع وابسته در سطح جهانی، تعیین چشم‌انداز منابع انسانی در حوزه چاپ و صنایع وابسته را از اهداف ایجاد این انستیتو ذکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *