مقالات

۴ تکنیک سئو برای رشد ترافیک ارگانیک وبسایت

پیش‌از معرفی آن ۴ تکنیک، بهتر است درباره اهمیت سئو سایت برای وبسایت‌های مختلف، مخصوصا وبسایت‌های فروشگاهی، کمی صحبت کنیم. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید یا می‌خواهید کسب‌وکاری آنلاین راه‌اندازی کنید؛ باید به این نکته توجه کنید که برای موفقیت در جهان امروز و آینده داشتن وبسایتی که ویژگی‌های مشخصی دارد، برای کسب‌وکار و برند شما حیاتی است.

شما و رقبایتان در دنیای تجارت الکترونیک (Ecommerce) فعالیت می‌کنید. در این دنیا مشتری برای خرید چیزی که می‌خواهد در گوگل دنبالش می‌گردد یا برندی را جستجو می‌کند. اگر وبسایت داشته باشید اما وبسایت و تک‌تک صفحات و محتواهای آن برای موتورهای جستجو (که مهم‌ترینشان گوگل است) بهینه نشده باشد، یعنی وبسایت شما سئو نشده است و مشتری‌ها شما را پیدا نمی‌کنند که بخواهند محصولتان را بخرند.

هرچه ترافیک ارگانیگ یک وبسایت یا تعداد کاربران/بازدید‌کنندگانی که ازطریق کلیک روی لینک وبسایت شما که تبلیغاتی نیست و در میان نتایجِ نمایش‌داده‌شده در گوگل آمده، وارد وبسایت می‌شوند بیشتر باشد؛ گوگل بیشتر به آن کسب‌وکار اعتماد می‌کند و جایگاه بهتری را در نتایج جستجو‌ها به آن اختصاص می‌دهد.

۱. استراتژی سئو سایت رقبای اصلی‌تان را مدام بررسی کنید

بهینه‌کردن وبسایت براساس استراتژی سئو سایت انجام می‌شود. این استراتژی بخش‌های مختلفی دارد و شامل برنامه‌ریزی برای یافتن کلمات کلیدی، تولید محتوا، لینک‌سازی داخلی و خارجی و … می‌شود. درحقیقت، هیچ کارشناس سئو سایتی بدون تدوین استراتژی سئو نمی‌تواند موفق عمل کند.

۲. محتواهای قدیمی وبسایت را رها نکنید

محتواهایی که اصولی و سئوشده تولید و در بلاگ یا مجله وبسایت منتشر شدند، تا مدت‌ها می‌توانند بازدید‌کننده (مشتری بالقوه) برای وبسایت بیاورند. سرمایه‌گذاری برای تولید‌محتوای اصولی و سئوشده چیزی نیست جز سرمایه‌گذاری برای رشد ترافیک ارگانیک وبسایت. بنابراین، هم باید بر تولید محتوا تمرکز کرد و هم به‌روزنگه‌داشتن تک‌تک محتواهای تولید‌شده.

هیچ محتوایی را رها نکنید. برنامه‌ریزی دقیق برای بازبینی منظم محتواهای قدیمی، به‌روزکردن یا حذف اطلاعاتی که دیگر درست یا مربوط نیست؛ باید بخشی از استراتژی سئو سایت و تولیدمحتوای هر کارشناس سئویی باشد.

۳. از قسمت «People Also Ask» گوگل کمک بگیرید

برای گوگل مهم است که بهترین و دقیق‌ترین و به‌روزترین پاسخ را به سؤال کاربران بدهد. به‌همین‌دلیل، مفاهیم،  موضوعات و سؤالات مرتبط به کلمه یا عبارت جستجوشده و مفاهیم، موضوعات و سؤالاتی که کاربران دیگر درارتباط با آن جستجو کردند نیز در هر بار جستجوی چیزی در گوگل نمایش داده می‌شود.

۴. تاجای ممکن تجربه کاربر وبسایت را بهبود دهید

وبسایتی که نتواند تجربه کاربر (User Experience or UX) رضایت‌بخشی را به کاربران خود بدهد، نمی‌تواند اعتماد موتورهای جستجو و گوگل را جلب کند. برای گوگل رضایت کاربران مهم است و تجربه کاربر خوب مهم‌ترین عاملی است که رضایت کاربران از تعامل با وبسایت را فراهم می‌کند.

اگر محتوای وبسایت سریع و کامل بارگذاری نشود، اگر کاربر نتواند چیزی را که می‌خواهد در آن پیدا کند، اگر وبسایت واکنش‌گرا (Responsive) طراحی نشده باشد و کاربرانی که با موبایل یا تبلت واردش می‌شوند نتوانند عکس‌ها و محتواها را کامل و در اندازه‌ی متناسب‌با سایز صفحه‌نمایش دستگاهشان ببینند، وبسایت رضایت و اعتماد کاربران و گوگل را ازدست می‌دهد.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این محتوا ۴ تکنیک سئو را برای رشد ترافیک ارگانیک وبسایت معرفی کردیم. استفاده از این تکنیک‌ها در بلند‌مدت مطمئن‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از تبلیغات است. شناخت و تحلیل فعالیت رقبا، به‌روز‌کردن محتواهای قدیمی وبسایت، سرمایه‌گذاری بر بهبود تجربه کاربر وبسایت و کمک‌گرفتن از سرنخ‌هایی که گوگل درباره نیاز کاربران و جستجوهای مرتبطشان درقالب People Also Ask و Related searches دراختیار کارشناسان سئو قرار می‌دهد؛ تکنیک‌هایی است که انجام‌دادنشان رشد مداوم ترافیک ارگانیک هر وبسایتی را تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *