مقالات

چگونه خرده فروشان می توانند ارزش و عملکرد مشتری را بهبود بخشند

improve customer service in retail 1

چگونه خرده فروشان می توانند ارزش و عملکرد مشتری را بهبود بخشند

کسب‌وکارها باید یک استراتژی تجاری یکپارچه را برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کننده برای معاملات یکپارچه مبتنی بر فناوری اتخاذ کنند.

طبق یافته‌های Manhattan Associate در نمایشگاه بزرگ NRF Retail’s APAC، حدود 60 درصد خریداران تمایل دارند پس از یک تجربه خرید شخصی‌شده، با یک برند خریدهای تکراری انجام دهند.

بر اساس معیار تجارت یکپارچه برای خرده فروشی تخصصی در سنگاپور، که توسط Incisiv انجام شده است، تجربیات خرید شخصی به طور قابل توجهی بر وفاداری مشتری تأثیر می گذارد، با ویژگی هایی مانند به روز رسانی موجودی در زمان واقعی و توصیه های سفارشی محصول که رضایت را افزایش می دهد. آدیداس با داده‌های موجودی پویا و پیشنهادهای شخصی‌سازی شده خود، در این زمینه سابقه دارد.

با توجه به اینکه 43 درصد از خریداران تراکنش های سریع و بدون دردسر را ترجیح می دهند، ساده کردن فرآیندهای پرداخت نیز بسیار مهم است. نایک با پرداخت تک مرحله‌ای که شامل جزئیات حمل و نقل از قبل پر شده، به حداقل رساندن اصطکاک و تضمین تبدیل روان است، به عنوان نمونه پیشتاز است.

علاوه بر این، ملاحظات زیست محیطی به طور فزاینده ای بر ترجیحات مصرف کننده تأثیر می گذارد، به طوری که 33 درصد ترجیح می دهند گزینه های بسته بندی قابل استفاده مجدد را انتخاب کنند.

در نهایت، پلتفرم‌های پیام‌رسانی مانند چت انلاین و رسانه‌های اجتماعی توسط ۶۶ درصد خریداران برای پشتیبانی از مشتری ترجیح داده می‌شوند، که امکان کمک بلادرنگ و تعامل بیشتر را فراهم می‌کند. هرمس نمونه ای از این رویکرد را با پشتیبانی قوی از طریق پلتفرم هایی مانند چت زنده و واتس اپ نشان می دهد.

در همین حال، پنج برند به عنوان رهبران تجارت یکپارچه ظاهر شده اند، از جمله غول های صنعت نایک، آدیداس، دیور، UNIQLO و چارلز و کیث.

این معیار 33 خرده فروش را در بیش از 290 قابلیت تجربه مشتری در چهار دسته، از جمله جستجو و کشف، سبد خرید و پرداخت، وعده و تحقق، و خدمات و پشتیبانی، تجزیه و تحلیل کرد.

منبع : retail Asia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *